Translate

MÚSICA DE PRIMER D'ESO (IV PART)


SESSIÓ 26 FINS ACABAR EL CURS


TEMA 5. LA MÚSICA I LA PUBLICITAT

PER INICIAR EL TEMA FAREU UNA ACTIVITAT AVALUADA: US HAN ENTREGAT UNA FITXA DE RECERCA. HEU D'OMPLIR-LA AMB L'AJUDA D'AQUEST POWER POINT. ELS ALUMNES DE 2n d'ESO A HO FAREU EL DIA 25 D'ABRIL, HO FAREU AMB UN PROFESSOR/A QUE EM SUBSTITUIRÀ I HAUREU D'ENTREGAR-LI LA FITXA ENCARA NO HI HAGIS ACABAT.


ACTIVITAT 29
Un video que analitza els elements que utilitza la publicitat, des del color, la música, el tipus d´imatge, el tipus de persones, etc. El veurem com a introducció del projecte.

Seguint amb la introducció, uns exemples dels moviments que pot fer la càmera. El farem servir per analitzar alguns anuncis.
Música i Publicitat
En esta nova direcció trobareu més exemples de música en la publicitat.
http://iesgatamusica.blogspot.com.es/1. CONSIDERACIONS GENERALS
1.1. Un video que analitza els elements que utilitza la publicitat, des del color, la música, el tipus d´imatge, el tipus de persones, etc. El vorem com a introducció del projecte.

1.2. Seguint amb la introducció, uns ejemples dels moviments que pot fer la càmera. El farem servir per analitzar alguns anuncis.

Encara us posaré alguns vídeos més sobre els moviments de la càmera. Encara que les paraules tècniques són diferents a les que teniu als apunts, els exemples són molt clars i vos poden ajudar a entendre el llenguatge cinematogràfic.


Un vídeo que parla sobre el so en els audiovisuals: la seva importància i alguns consells per que aparegui un bon so.
CLASSIFICACIÓ DE LA MÚSICA
Anem a classificar les músiques atenent a dos factors:
Relació entre música i composició. Segons aquest criteri, distinguim els elements següents:
a) JINGLE. És una música i una lletra creades expressament per l´anunci. La lletra sol cantar les excel·lències del producte.
b) COVER. És l´adaptació d´una música ja existent a les característiques del producte.
c) MÚSICA JA EXISTENT. S´introdueix tal qual a l´anunci, o amb petites variacions d´instruments, etc.
d) MÚSICA CREADA PER L´ANUNCI. La diferència entre esta i el jingle és que el jingle sempre te lletra.
Relació entre música i imatge.a) MÚSICA DIEGÈTICA. Quan la música surgeix de l´escena, del món dels personatges.
b) MÚSICA INCIDENTAL. La que només escolten els espectadors. Està fora de l´escena.
Obviament es poden mesclar distints tipus en un anunci. Per exemple, una música pot ser un single i diegètica, etc. Anem a veure alguns exemples.
JINGLE
Exemple 1: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5xL_QaPMGZYExemple 2: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HNa2ZtyXPjwExemple 3: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sbX5p-mcc9sExemple 4: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Q_cB2WR-AXU


Un vídeo que parla sobre el so en els audiovisuals: la seua importància i alguns consells per que aparega un bon so.
2. CLASSIFICACIÓ DE LA MÚSICA
Anem a classificar les músiques atenent a dos factors:
Relació entre música i composició. Segons este criteri, distingim els elements següents:
a) JINGLE. És una música i una lletra creades expressament per l´anunci. La lletra sol cantar les excelències del producte.
b) COVER. És l´adaptació d´una música ja existent a les característiques del producte.
c) MÚSICA JA EXISTENT. S´introduix tal qual a l´anunci, o amb petites variacions d´instruments, etc.
d) MÚSICA CREADA PER L´ANUNCI. La diferència entre esta i el jingle és que el jingle sempre te lletra.
Relació entre música i imatge.a) MÚSICA DIEGÈTICA. Quan la música surgeix de l´escena, del món dels personatges.
b) MÚSICA INCIDENTAL. La que només escolten els espectadors. Està fora de l´escena.
Obviament es poden mesclar distints tipus en un anunci. Per exemple, una música pot ser un single i diegètica, etc. Anem a vore alguns exemples.
JINGLE

Jingles variats

Uns jingles que tenen ja molt de temps i que continuen en actiu. Són de propagandes de Nadal.
El dels torrons El Almendro.

Las muñecas de Famosa…

COVER
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LFrtpel65LQI la cançó original
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9A49e1Egz_ATelefonica còpia un video d´internet que te milions de visites, per dirigir-se a un consumidor jove.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=73va2ysZdSQ
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dX4nh5xBEBY
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F7MwXniOD44

COVER
Versió de la cançó Bésame mucho.

La cançó original.

Telefonica còpia un video d´internet que te milions de visites, per dirigir-se a un consumidor jove.

Un cover amb música de Queen i de The Farm.


Un de Trina, que utilitza una cançó del cantant Raphael. Exemple curiós d´utilització d´una música “antiga” per a vendre un producte destinat als joves.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KoDMT2zDJdEhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HzeVGSNyf-0
Un cover de La Mutua Madrileña amb la cançó Eye of the Tiger.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ev24Z6m_HxY



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada